姊妹啊,我不是诗人,是个罪人。

Technoblade告别视频:so long nerds / 拜拜啦,二缺们

听译手打,仅有声部分,不含视频末尾信件内容。

Hi, I'm Technoblade's dad, he wrote a message, and he asked me to read it to all of you.

各位好,我是Technoblade的父亲,他写了条消息,他叫我读给大家。

-

Hello everyone, Technoblade here, if you're watching this, I am dead.

各位别来无恙,我是Technoblade。如果你在看这个的话,我已经死了。

So let's sit down and have one final chat. My real name is Alex. I had one of my siblings call me Dave one time in a deleted video from 2016, and it was one of the most successful pranks we've ever done. Thousands of creepy online dudes trying to get overly personal going "Oh hey Dave, how's it going?"

让我们坐下来最后再聊一会儿吧。我的真名是Alex。2016年一个已经删掉的视频里,我让一个弟/妹叫我Dave,那是我们做过最成功的恶作剧之一。成千上万的网络怪人老哥在那里社交越界,说什么“Dave,你最近过得咋样?”。

Sorry for selling out so much in the past year but thanks to everyone that bought hoodies, plushies, and channel memberships. My siblings are going to college! Well if they want to. I don't wanna put any dead brother peer pressure on them.

抱歉啊,去年卖了这么多东西,但我还是感谢每个买了连帽衫,公仔和频道会员的人。我弟妹们有大学上啦!好吧,要是他们想上再去上。我不想给他们太多来自死去兄长的同辈人压力。

But that's all for me. Thank you all for supporting my content over the years. If I had another hundred lives, I think I would choose to be Technoblade again every single time. As those were the happiest years in my life. I hope you guys enjoyed my content, and that made some of you laugh. And I hope you all go on to live long, prosperous, and happy lives.

但我也就到这里了。谢谢你们在这几年间,一直支持我做的内容。要是我还有一百条命,我想我还会选择做Technoblade,每次都会。毕竟这几年是我人生中最快乐的时光。我希望你们有好好享受我的内容,希望有人因为它笑过。我希望你们都能继续生生不息,繁荣昌盛,幸福地生活。

Because I love you guys.

因为我爱你们。

Technoblade out.

Technoblade去也。

-

We've been talking for a couple of months about Alex doing a final video, sometimes he called it a face reveal. We were gonna shoot it in his living room, but we kinda waited too long. Then we were gonna shoot it from his bed. He wanted to have everything he wanted to say written down, ahead of time, and I think he was having a hard time...focusing, you know, with all the various things that were hooked up to him.

我们聊Alex做最后一个视频的这件事,已经聊了几个月,有时候他说要在里面露脸。我们本来要在他的起居室拍,但是拖得有点太久了。然后我们就得从他床边上拍。他想把所有要说的话都写下来,未雨绸缪,我想他那段时间一定很痛苦……你们懂的,在所有缠身的事务中,他还要集中注意力。

Eh, he's always been kind of perticular about his environment and that really...put him off the mental state he wanted to be in to write. Um. Eventually he said he was gonna write it and he asked me to read it.

呃,他一直有点挑剔周围的环境,这完全让他……无法进入他想要的那种精神状态,好写东西。嗯。最后他说他要写,让我来读。

He was having a hard time doing the writing, and...at some point, I just, I got down on my knee, at his bedside...and I said to him, Alex, you don't have to do anything else. You've done so much for so many people. Millions, of people, and if you want to now, you can rest. But if you want to write one last, one last video, and you're...you are waiting for things to get a little better, then I would say "Don't wait".

他写东西也写得很困难,而且,有时候……我就,那么跪下来,跪在他床边……然后我对他说,Alex,你什么都不用再做了。你为了这么多人做过这么多事。几百万的,人们,所以你现在想休息的话,就休息吧。但如果你还想写最后,最后一个视频,而且你还……你还在等着事情稍微变好点儿的话,那我就会说“别等啦”。

I don't think things are gonna get any better, anymore.

我不觉得事情会变好,不会再变好了。

And uh, it seem, it seems like that reached him, and he asked for my laptop, and then he wrote a few paragraphs, I don't think he said everything he wanted to say, but I think he got the main points.

而且,呃,看来,看来他好像明白了,然后他问我要来我的笔记本电脑,写了几段话,我不觉得他把要说的都说完了,但我想他应该抓住了重点。

He uh...He finished that up and then he was, turned, he lived about another eight hours, after that. We all said goodbye. He was the most amazing, he was the most amazing kid anyone could ever asked for.

他……他把那个写完了,然后就被转进重症监护室,那之后,又活了大约八小时。我们都有好好告别。他是最棒的,他是任何人能有过的,最让人惊叹的孩子。

I miss Technoblade.

我想念Technoblade。

Thank you to all of you, for everything.

对你们所有人致谢,为了这一切。

You meant a lot to him.

你们在他心中象征了许多。


译者的话:

很抱歉第一次在Technoblade标签下发布文章是这种内容。

我的大脑在“活得幸福”后面,自动补充上了“因为我不能活得长久”。我的生命中,人们把生命变成了一件重担,一场复仇,人们让我活是因为我的父辈痛苦,是因为他们不能活得长久。

但是他爱我们。

生命从来不是一场复仇,而是很好的,很好的游戏。

So long and good game.

 
评论(11)
热度(1275)
  1. 共116人收藏了此文字
只展示最近三个月数据
© 回转麻雀罐 | Powered by LOFTER